Hon förstärker Handelskammarens kontor i Borås

Hon förstärker Handelskammarens kontor i Borås

Västsvenska Handelskammaren förstärker kontoret i Borås.
Birgitta von Renteln är ny affärsutvecklare i Sjuhärad. Hennes område blir framför allt affärsnätverk.

Aktiva affärsnätverkare har redan haft chans att möta Birgitta von Renteln. Hon tillträdde sin tjänst som ansvarig affärsutvecklare för Handelskammarens nätverk i Sjuhärad i slutet av november.

Birgitta von Renteln har lång erfarenhet av internationellt arbete. Hon har bland annat varit internationell produktchef på Nobel Biocare, exportsäljare och marknadschef på Almedahls Kinna och strategisk inköpare på EFG. Hon kommer närmast från egen verksamhet som inköpskonsult.

Birgitta von Renteln är född och uppvuxen i Borås. Hon har en examen i internationell ekonomi och har studerat vid Sorbonne i Paris. Hon är gift och har två barn. Familjen bor i Mölndal.

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2700 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.