Han representerar Västsverige i Stockholm

Han representerar Västsverige i Stockholm

Västsverige 20 mars 2014

Västsvenska Handelskammaren förstärker i Stockholm.
Anders Wagner är ny ansvarig för Public Affairs vid Stockholmskontoret.

Västsvenska Handelskammaren har ett kontor i Stockholm sedan 2003. Stockholmskontoret arbetar med att analysera och bevaka relevanta tillväxtfrågor samt att bygga långsiktiga relationer och nätverk med politiska beslutfattare, myndigheter och opinionsbildare. Syftet är dubbelt, både att hålla det västsvenska näringslivet uppdaterat i näringslivsrelevanta frågor samt att föra fram fakta och åsikter som beslutsfattare i Stockholm behöver känna till om vad som pågår och vad som behövs för att stärka utvecklingen i Västsverige.
Anders Wagner är sedan i början av mars public affairs-ansvarig vid Västsvenska Handelskammarens Stockholmskontor.

Anders Wagner är född och uppvuxen i Göteborg, Västra Frölunda. Han bor sedan 2008 med familjen i Vallentuna, norr om Stockholm. Han har en examen i statsvetenskap samt en gymnasielärarexamen från Göteborgs Universitet. Tidigare arbeten har bl.a. varit som pressekreterare för Moderaterna i Västra Götalandsregionen samt regionchef för Västsverige vid Moderaternas riksdagskansli.

Följ honom på Twitter - @anderswagner

Kontaktuppgifter: Västsvenska Handelskammaren, Västra Trädgårdsgatan 15, Stockholm.

Telefon: 08-411 34 10 eller 0708-92 43 43

Mail: anders.wagner@handelskammaren.net

För ytterligare information, kontakta:
Anna Werner, kommunikatör, 0706-86 56 96

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2700 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.