Han blir kommunikationschef för Handelskammaren

Mårten Westlund tar över som kommunikationschef för Västsvenska Handelskammaren. Han kommer senast från en roll som ansvarig för PR och varumärke på Kommunikationsbyrån Solberg.

Det är en meriterad person som tar över rollen som kommunikationschef på Västsvenska Handelskammaren. Utöver en lång byråerfarenhet, närmast från Solberg Kommunikation och dessförinnan på JKL, har Mårten Westlund även hunnit med en tid inom Maersk Line. Totalt har han nästan 15 års erfarenhet av att lösa kommunikationsutmaningar. Nu blir han alltså ny kommunikationschef på Västsvenska Handelskammaren.

- Det ska bli både roligt och utmanade att få möjligheten att driva kommunikationsarbetet i en så högprofilerad organisation som Handelskammaren. Kommunikation är en central del för framgång i såväl lobbyingfrågor som stödet till medlemmarna och jag ser fram emot att utveckla det tillsammans med mina nya kollegor, säger Mårten Westlund.

I rollen ingår övergripande ansvar för marknad, event, PR och varumärke. Viktiga frågor för Handelskammaren, vars vd Johan Trouvé tidigare i år fick ta emot priset för ”årets kommunikatör”.

- Vi är mycket nöjda att Mårten nu väljer att bli en del av Handelskammaren. Hans långa erfarenhet från västsvenskt näringsliv i kommunikationsfrågor kommer att bli en enorm tillgång för organisationen och dess medlemmar. Jag ser fram emot vårt nära samarbete, säger Johan Trouvé, vd för Västsvenska Handelskammaren.

Mårten Westlund ersätter Freja Bramsen. Han börjar den 20 februari, 2015.

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2700 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.