​Framtidens arbetsmiljöer - så prioriterar företagen i Göteborg

​Framtidens arbetsmiljöer - så prioriterar företagen i Göteborg

Framtidens arbetsmiljöer - så prioriterar företagen i Göteborg

Göteborg 2014-11-12

Att sitta nära andra bolag i samma bransch eller att ha flexibla arbetsytor?
Vad sätter Göteborgsföretagen överst på prio-listan när de ser över sina lokaler?
Välkomna när Västsvenska Handelskammaren presenterar en färsk temperaturmätare av Göteborgsföretagens syn på lokalmarknaden när stadens nya affärsdistrikt växer fram.

Företagen i Göteborg har redan spräckt lokal-kostymen. Antalet lediga lokaler i centrala lägen är lägre än någonsin. Samtidigt finns utvecklingsplaner för flera områden i staden.
I denna brytningstid har Västsvenska Handelskammaren låtit undersöka vilka faktorer företagen i Göteborgsområdet prioriterar högst när de ser över sina lokaler. Drygt hundra små- och medelstora företag har svarat, och materialet har kompletterats med djupintervjuer med tolv av de största bolagen i Göteborg.

Välkomna när vi presenterar resultaten och diskuterar framtidens kontorslösningar.
Sandra Zätterström, projektledare på Västsvenska Handelskammaren presenterar undersökningen. Urban Hammarlund och Boldi Kisch från Jernnhusen och Kristina Pettersson Post från Vasakronan är på plats för att berätta om de stadsutvecklingsprojekt de är involverade i. De delar scenen med arkitekten Per Bornstein från Bornstein Lyckefors som ska prata om framtidens kontor.
Träffen hålls på managementbolaget Preeras kontor.

Vad: Framtidens arbetsmiljöer - en temperaturmätare
När: 19 november 2014 kl 15-17.
Var: Preera, Lilla torget 5, Göteborg.
Osa till: linn.stjernlof@handelskammaren.net senast 18 november 2014.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Werner, kommunikatör, 0706-86 56 96