Unga entreprenörer samlas på Västsvenska Handelskammaren nästa vecka

Med syfte att sporra entreprenörsandan hos nästa generation välkomnar Västsvenska Handelskammaren och Young Entrepreneurs of Sweden (Yeos) unga västsvenska entreprenörer till ett öppet event.

“I vanliga fall arbetar vi mot det seniora näringslivet, så samarbetet med Yeos ser vi som ett unikt och spännande tillfälle att öppna dörrarna för nästa generation. Det är roligt att se att den entreprenörsanda som en gång byggde Göteborg lever vidare hos unga, även om framtidens entreprenörer såklart tänker i nya banor”, säger Johan Trouvé, vd på Västsvenska Handelskammaren.

Eventet samlar omkring 100 deltagare i åldrarna 18-30 år med intresse för entreprenörskap. Västsvenska Handelskammaren står som värd och arrangemanget sker i samarbete med organisationen Young Entrepreneurs of Sweden. Scenen gästas av tre unga företagsprofiler från Västsverige; Emelie Lundh, 27, grundare Hemtrevligt, Nadja Taghat, 25, grundare Västsvenska Miljökonsult, och Stefan Trailovic 26, grundare av Queenslab.

“Nätverk har spelat stor roll för mitt eget bolagsbyggande. Att samla personer inom entreprenörskap låser verkligen upp möjligheter. Någon hittar sin medgrundare. En annan utvecklar sin affärsidé. Nästa miljardbolag kan mycket väl slå rot i Göteborg på torsdag, det känns stort”, säger Emelie Lundh.

Deltagarlistan utgörs av såväl nyfikna studenter som entreprenörer med bolag i uppstarts- och tillväxtfas.

“Som ung entreprenör med ambitionen att expandera är det viktigt att ha ett regionalt nätverk. Vi vill se till att entreprenörerna inte försvinner från vår region genom att ge dem en mötesplats och ett nätverk där de har möjlighet att träffa andra bolagsbyggare i samma ålder. Vi ser verkligen fram emot att ha framtidens entreprenörer hos oss, det är dessa bolag som kommer att vara vår regions tillväxtmotor, säger Johan Trouvé.

Om eventet

Tid: 8 september, 17.30-20.00

Plats: Västsvenska Handelskammaren, Parkgatan 49 Göteborg

För vem: Eventet är öppet och riktar sig till dig som är mellan 18-30 år och verksam inom eller nyfiken på entreprenörkap.

Läs mer: https://yeos.se/events/goteborg-aw-framtidens-entreprenorer/

Karin Dunberg, marknadsansvarig Västsvenska Handelskammaren