De är bäst på att jobba ihop med skolan

De är bäst på att jobba ihop med skolan

Combitechs är bästa företaget i Västsverige vad gäller samarbete med skolan. Företaget tog emot utmärkelsen under mässan Mötesplats Skola.

Det är det så kallade Skola-arbetslivsrådet som står bakom Utmärkelsen. Utmärkelsen delas ut till ett företag, en gymnasieskola och en grundskola varje år. Priset går till det företag och de skolor som driver ett inspirerande och framgångsrikt arbete med samverkan mellan näringsliv och skola. I rådet sitter bland annat Västsvenska Handelskammaren.

Här är juryns motivering :
Årets vinnare av Utmärkelsen i kategorin Arbetsliv: Combitech AB
”Företaget bedriver skola-arbetslivssamverkan tillsammans med ett flertal olika aktörer och med vilka hela utbildningsområdet berörs på ett föredömligt sätt. Företaget erbjuder ett brett och välarbetat program för skola-arbetslivssamverkan där eleverna får utföra mångfacetterade uppdrag i skarpt läge. Ett uttalat intresse för elevernas tankar kring varför och hur de väljer sina yrkesbanor visar på en nyfikenhet som är värd att uppmärksammas. Vidare speglar Combitechs arbete med skola- och arbetslivskontakter deras goda inblick i skolans värld och gör företaget till en intressant arbetsgivare.”

Övriga pristagare i år var Hjällboskolan och Angeredsgymnasiet.