UNI-Europa Handels första konferens

Välkommen till UNI-Europa Handels första konferens den 16 – 18 maj 2003 i Folkets Hus (City Conference Centre - CCC), Barnhusgatan 12-14 i Stockholm Union Network International är den fackföreningsinternational som Handelsanställdas förbund tillhör. Alla Handels europeiska systerförbund möts nu för första gången för att dra upp riktlinjerna för hur det fackliga samarbetet i Europa ska se ut. Konferensen börjar kl. 10.00 fredagen den 16 maj med tal av: Hubert Gartz, ordförande för UNI Handel Margareta Winberg, Sveriges vice statsminister Ninel Jansson, ordförande Handelsanställdas förbund På eftermiddagen med start kl. 13.30 talar: Jan Furstenborg, sektorchef för UNI-Europa Handel På lördag den 17 maj talar: Philip Jennings, UNIs generalsekreterare och kl. 16.00 under rubriken ”Arbetarskydd och arbetsmiljö inom handeln” talar generaldirektören för Arbetsmiljöverket Kenth Pettersson. Söndagen den 18 maj inleds kl. 09.00 med tal av Bernadette Tesch-Ségol, Regionsekreterare UNI-Europa under rubriken ”Tillsammans i Europa –EU-utvidgningen och dess effekter på UNI-Europa Handel” Klockan 11.00 på söndagförmiddagen kommer konferensens slutsatser att fastställas. Bill Connor, ordförande för kommittén som har till uppgift att formulera slutledningarna inleder. Hela programmet finns på: http://www.union-network.org/unisite/sectors/commerce/index_Stockholm_conference.htm Och här UNI-Europa: http://www.union-network.org/UNIsite/Regions/Europa/Europa.html http://www.union-network.org/unisite/sectors/commerce/index.htm