Pressinbjudan: Briefing inför UNI-kongressen i Stockholm

UNI, Union Network International håller sin första europakongress i Stockholm, Folkets Hus, 19- 21 maj 2003. Cirka 1 000 delegater från samtliga europeiska länder kommer att delta. Bland gästtalarna på kongressen finns bland annat Sveriges statsminister Göran Persson. Den 29 januari kommer Bernadette Tesch-Segol, regionsekreterare UNI-Europa och UNI:s biträdande generalsekreterare, Philip Boyer till Stockholm för att diskutera upplägget för kongressen. Fackförbundstidningarna inbjuds härmed till en briefing om kongressen med UNI-Europas regionsekreterare och UNI:s biträdande generalsekreterare. Fakta UNI UNI är en av världens största fackliga international med 15,5 miljoner medlemmar och omfattar 800 fackförbund i 140 olika länder. UNI organiserar bland annat anställda inom handel, kontor, privata tjänstesektorn, grafiska sektorn, kommunikation och underhållning. Hela 14 svenska fackförbund har medlemmar som är anslutna till UNI. Internationalen bildades för drygt två år sedan genom en sammanslagning av fyra internationaler. Tid: onsdagen 29 januari Plats: Handels servicekontor, Barnhusgatan 20, 5 tr Medverkande: Bernadette Tesch-Segol, regionsekreterare UNI-Europa, Philip Boyer, biträdande generalsekreterare, UNI Anmälan görs till jonas.pettersson@seko.se Ytterligare info: Stina Andersson, presschef, HTF: 070-636 91 20 Jonas Pettersson, pressombudsman, SEKO: 070-631 59 49 Louise Gerdemo Holmgren, presschef, Sif: 070- 549 79 78 Sven Lindberg, pressombudsman, Handels: 070-630 97 02 Välkomna!