Har ni läst senaste Handelsnytt?

Ett nytt nummer av Handelsnytt finns nu på nätet. Några av rubrikerna följer här: Rebecca sparkad för graviditet När Rebecca Söderberg berättade för chefen att hon väntade barn fick hon sparken. Nu har hon fått skadestånd via LO-TCO Rättskydd. Mega stäms på 400 000 kr Det är dyrt att sparka en anställd för facklig aktivitet. Handels stämmer ägarna till Mega Skivakademin på sammanlagt 400 000 kronor. Nej till helgarbete på lager Kraven på att de anställda ska arbeta sena kvällar och tidiga morgnar ökar även på lagerarbetsplatser. Personalen vid Ica Meny i Sundsvall vill inte jobba några obekväma tider. Miljoner i skadestånd Handels medlemmar fick förra året ut över nio miljoner kronor i skadestånd, lönekrav och livräntor. Läs mer här www.handelsnytt.handels.se Sven Lindberg, pressombudsman Handelsanställdas förbund, Box 1146, 111 81 Stockholm tel: 08 - 412 68 89 mob: 070 - 630 97 02 fax: 08 - 10 00 62 e-post: sven.lindberg@handels.se www.handels.se