Tillsammans för 7500 entreprenörer | Nyhetsbrev 15 november 2021

Årets julklapp är grön

Här hemma i Sverige pratas det mycket om att samhället och ekonomin nu återhämtar sig snabbt efter pandemin. Dessvärre är läget betydligt allvarligare i de länder vi arbetar. Här är effekterna av covid-19 fortfarande en realitet varje dag.

Många av de miljoner jobb som försvann vid nedstängningar och restriktioner har inte kommit tillbaka. Människor saknar arbete och kan inte försörja sig. Därför har fruktansvärda 120 miljoner människor fallit ner i fattigdom sedan pandemin bröt ut. Nu behöver vi alla hjälpas åt för att återhämtningen ska ta fart – även i världens fattiga länder!

Vi kickar nu igång årets julkampanj - Back to green business!
Det innebär att vi framåt lägger extra fokus på att stötta grönt entreprenörskap inom jordbruk, biologisk mångfald och cirkulär ekonomi. Det är så vi skapar långsiktig försörjning och bidrar till en hållbar framtid som inkluderar alla.

Innan årets slut hoppas vi kunna erbjuda utbildning och stöd till 7 500 blivande entreprenörer som med nyfunnen kunskap, stärkt självkänsla och ökad egenmakt kommer kunna driva sina verksamheter och försörja sig själva och sina familjer!

En inkomst förändrar allt

Gräsrotsentreprenörer, särskilt inom jordbruket, utgör ryggraden i de flesta låginkomstländer. De är avgörande för sin egen försörjning – men också för matsäkerheten i landet.
Genom att få tillbaka dessa mikroföretag på banan - och träna många fler att starta upp - kommer vi successivt att hjälpa både individer och länder på fötter.

Stötta en entreprenör och bidra till att hela familjer får ett tryggare liv med mat på bordet, barnen i skolan och en förbättrad hälsa!

Stötta en entreprenör >>

Ge bort ett gåvobevis

Bara tillsammans når vi målet - att ge 7500 blivande entreprenörer möjlighet att ta sig ur fattigdom!
Varje gåva, oavsett storlek, är ett viktigt steg på vägen. Alla gåvor ger dig ett fint gåvobevis att lägga under granen.

Se alla julgåvor >>

Malmö Chokladfabrik stöttar Entreprenörer!

Malmö Chokladfabrik är en 100% ekologisk chokladfabrik, som gärna bidrar bortom sin egna verksamhet. I år går 10 kronor per såld adventskalender till oss på Hand in Hand!

– När vi kom i kontakt med Hand in Hand kände vi direkt att det var en bra match med våra egna värderingar, hjälp till självhjälp är långsiktigt hållbart, bygger på ömsesidig respekt och andas en positiv framtidstro trots mycket elände här i världen. Vi är jättestolta över att vi stöttar Hand in Hand att underlätta för fler att skapa sin egna försörjning och vi hoppas fler väljer att göra detsamma framgent, säger Jens Fylkner, ägare på Malmö Chokladfabrik.

Tack Malmö Chokladfabrik för att ni stöttar det gröna entreprenörskapet!

>> PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV <<