Från vänster: Kamal El Salim, Katya Blank, Kataryna Aleksandrova & Månstråle Dahlström.

Hammarviken stödjer organisationen Help Ukraine in Gothenburg

Företagsgruppen Hammarviken, tillsammans med dotterbolaget Build Together, har beslutat om att utöka stödet till hjälporganisationen Help Ukraine in Gothenburg (HUG). HUG har tidigare skickat ner bussar med saker till gränsen mellan Polen och Ukraina, men står nu redo för att ta emot flyktingar som är påväg till Göteborg. Månstråle, som är VD för Build Together, har pausat sitt dagliga arbete för att kunna göra en punktinsats för HUG.

Hammarviken och Build Together öppnar upp en del av Hammarvikens fastighet på Lennart Torstenssonsgatan. Under helgen kommer de, med hjälp av andra företag, privatpersoner och organisationer, att fixa med möbler och utrustning för att från och med måndag kunna använda fastigheten som kontor för HUG och ett "humanitärt vardagsrum" för nyanlända Ukrainare.

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:
Josefin Rydhede - Pressansvarig Hammarviken
Katya Blank - Pressansvarig Help Ukraine in Gothenburg