Personalen på sex utvalda företag får chansen att testa buss och tåg.

Utvalda företag testar buss och tåg

Mellan den 12 september och 9 oktober kommer personalen på sex utvalda företag få chansen att testa att ta bussen och/eller tåget till jobbet i stället för bilen. Efter en två veckors provperiod kan de fortsätta att resa med oss via vårt personalerbjudande.

Vi har under våren valt ut sex företag i Halland som har bra möjligheter för de anställda att resa kollektivt till jobbet. Dessa företag har fått ett erbjudande där de får ge sina anställda möjligheten att testa kollektivtrafiken utan kostnad i två veckor. Detta i utbyte mot att företagen efter provperioden erbjuder sina anställda att fortsätta resa med oss via vårt personalerbjudande.

-Det här är en spännande kampanj där vi vänder oss till de olika företagen i Halland. Vi tror att våra smidiga företagslösningar har en stor potential för att få fler att välja buss och tåg istället för bilen. Genom att samarbeta med de halländska företagen kan vi nå de anställda med ett förmånligt erbjudande. Det är bra för klimatet, för företaget och för personalen, säger Yasmine Möllerström-Henstam Kommunikationschef på Hallandstrafiken.

De utvalda företagen är Studieförbundet Vuxenskolan Halland och Nilson Group som reser mellan den 12 till 25 september, Falkenbergs Sparbank och Biltema Logistics som reser mellan den 19 september till 2 oktober, samt ICA Maxi Flygstaden och DH Solutions som reser mellan den 26 september till 9 oktober.

Vad innebär personalerbjudandet?

Personalerbjudandet bygger på att 365 dagarsbiljetter ger en lägre månadskostnad än 30 dagarsbiljetter. Genom att företaget köper 365 dagarsbiljetter som de anställda sedan betalar av på lönen, kan de anställda spara mycket pengar. Det är helt enkelt ett erbjudande till personalen som alla tjänar på. Det är bra för miljön, eftersom fler väljer bort bilen. Det är bra för de anställda som sparar pengar. Och det är bra för företaget som får ännu nöjdare personal. En bra satsning av dessa företag, som visar på att man vill vara en bra arbetsgivare för sina anställda.