Sommartidtabellen från måndag 18 juni

Den 18 juni blir det sommar även i kollektivtrafiken. Då byter vi till sommartidtabell. Här nedan har vi sammanställt de viktigaste förändringarna:

Linje 69 blir en helt ny sommarlinje i Halmstad. Den kör sträckan Tylösand -Hagöns Camping och ersätter tidigare sommartrafiken på linje 63. Sträckningen är lite förändrad och innebär att linjen nu bl.a passerar även Halmstad Resecentrum, vilket ger fler resenärer lättare att byta till linje 69. Linjen går hela veckan. Linje 69 körs mellan 18 juni och 11 augusti.

Linje 65 får en delvis förändrad körväg från den 18 juni, då den nu trafikerar Bäckagårds vårdcentral. Förändringen görs för att möjliggöra byten mellan linje 65 och linje 30.

Nattrafiken justeras för 314, 318 och 324 från Halmstad
Avgångar efter midnatt sker från Västerbro (Karl XI:s väg)

Det gäller från sommartidtabellen för linjerna 314, 318 och 324 från Halmstad och för alla turer efter midnatt (kl 00:00). Detta har varit ett önskemål från resenärerna och när sommartidtabellen införs är justeringen möjlig. Så all trafik efter midnatt avgår från Västerbro. Förändringen gäller från den 18 juni och tillsvidare.

I norra Halland återgår linje 664 till den ursprungliga körvägen, som den gick hösten 2017. Dvs turen kommer åter att gå via Trönninge och Pilgatan.