Res jorden runt i Halland med Sommarbiljetten.

Sommarbiljetten 2024 gör det möjligt att resa jorden runt i Halland igen

Från den 15 juni till den 15 augusti erbjuder Hallandstrafiken återigen möjligheten att uppleva Hallands underbara landskap och attraktioner på ett enkelt och prisvärt sätt. Sommarbiljetten 2024 ger obegränsad tillgång till alla bussar och tåg inom Hallandstrafikens åtta zoner, vilket gör det enkelt att utforska regionen.

Sommarbiljetten, som nu är en återkommande tradition för både invånare och besökare, kan förköpas från den 3 juni i Hallandstrafikens kundservicebutiker. Från den 15 juni blir biljetten även tillgänglig i appen och övriga försäljningskanaler.

- Sommarbiljetten är en mycket uppskattad biljett, som vi är glada att kunna erbjuda över sommarmånaderna. Den ger stora resmöjligheter till ett mycket förmånligt pris. Vårt mål är förstås att den ska bidra till att fler väljer att resa hållbart med kollektivtrafiken, säger Yasmine Möllerström Henstam, Kommunikationschef på Hallandstrafiken.

Genom att erbjuda ett enkelt och bekvämt sätt att utforska Halland, hoppas vi kunna inspirera både hallänningar och turister att upptäcka nya platser och skapa minnesvärda sommarupplevelser. Halland har mycket att erbjuda under sommaren och inte sällan får man en känsla av att befinna sig på en helt annan plats på jorden. Därför uppmanar vi till att resa jorden runt – i Halland.

Fakta Sommarbiljetten 2024:

• Gäller 15 juni – 15 augusti på alla våra bussar och tåg, inom våra åtta zoner.
  • Säljstart 3 juni i våra kundservicebutiker.
  • 15 juni: Finns att köpa i appen och övriga försäljningskanaler.
  • Ordinarie pris: 675 kr.
  • Ungdomar under 20 år: 405 kr (40 procent rabatt).
  • Studenter: 506 kr (25 procent rabatt).