Så går buss och tåg under jul- och nyårshelgerna

Jul- och nyårshelgerna innebär en del förändringar i tidtabellerna för buss- och tågtrafiken i Halland. För att vara helt säker på hur och när helgresan går, är det bästa rådet att alltid söka resan i Reseplaneraren i mobilappen eller på hemsidan. Där syns exakt vilka bussar och tåg som går och när de går under helgdagarna.

Busstrafiken under jul- och nyårshelgen:
Julafton:
Körs som söndagstrafik.

Juldagen
Körs som söndagstrafik med extrainsatt nattrafik (extrainsatt nattrafik körs som lördag).

Nyårsafton och Trettondagsafton:
Körs som lördagstrafik.

Alla övriga helgdagar (annandag jul, nyårsdagen och trettondagen):
Körs som söndagstrafik.

Resa utanför Halland
Den som ska resa utanför Halland och söker resan på hemsidan måste även bocka i ”Utanför Halland”.

Fotnoter
Den som kollar de ”fasta” tidtabellerna i mobilappen, måste även kolla även de fotnoter som finns.

Tågen:
När det gäller Öresundståg, Krösatågen och Västtågen rekommenderar vi att alltid titta i Reseplaneraren i mobilappen eller på hemsidan för att kolla in resan. Den som läser de tryckta tidtabellerna måste även kolla de fotnoter som finns.