På måndag kommer hösten - i tidtabellen

På måndag (13 augusti) är det höst igen. I alla fall i våra tidtabeller. Det innebär som alltid några förändringar och små justeringar. Hur resan påverkas av hösttidtabellen framgår när man söker sin resa Reseplanerare i mobilappen eller på hemsidan.

Den största förändringen sker i Halmstad där den nya hållplatsen Slottsparken (mitt emot Länsstyrelsen) från måndag trafikeras av linjerna 314, 318, 319, 320, 323 och 324. Från den 20 augusti trafikerar även linjerna 145 och 325 den nya hållplatsen Slottsparken. Den nya hållplatsen finns bara på ena sidan av Slottsgatan (närmast Länsstyrelsen) och bussen kör så här:
Mot Halmstad:
Resecentrum (stadsbusshållplatsen på Laholmsvägen) - Slottsparken - Resecentrum (Regionbusscentralen).
Från Halmstad:
Resecentrum (Regionbusscentralen) - Slottsparken - Resecentrum (stadsbusshållplats på Laholmsvägen).
Förändringen innebär även mindre tidsjusteringar på berörda linjer. De framgår av Reseplaneraren i mobilappen eller på hemsidan.

Från och med hösttidtabellen tillkommer även en dubbeltur under eftermiddagen på linje 225 mellan Laholm och Båstad. Den nya dubbelturen tillkommer för att möta ett resandebehov från Mellbystrandsskolan mot Laholm och från Lagaholmsskolan mot Mellbystrand. Förändringen träder också i kraft den 13 augusti.
Alla förändringar från den 13 augusti finns i mobilappen eller på hemsidan när man söker sin resa.