Hagust erbjuder rekrytering inom inköp och logistik.

Pressmeddelande 2011-07-28

Hagust erbjuder rekrytering inom inköp och logistik.

Inköp och logistik blir mer och mer en nyckelfunktion i företagen. Många företag och offentliga verksamheter känner därför att konkurrensen om kvalificerade medarbetare ökar. Därför kopplar vi nu samman vår erfarenhet inom inköp och logistik med kvalificerad kunskap inom rekrytering.

Det senaste halvåret har vi fått ett antal förfrågningar kring rekrytering av inköpare och logistiker, vilket kanske inte är så konstigt, när kunderna vet att vi har inköp och logistik som vårt arbetsområde. Företagen känner att konkurrensen om medarbetarna ökar och söker därför nya vägar, säger VD Hans-Gunnar Gustavsson.

Att man har medarbetare med rätt kompetens inom inköp och logistik är givetvis grundläggande, men att medarbetarna kan samverka med de övriga delarna av företaget är kanske idag en av de främsta framgångsfaktorerna för en lyckad rekrytering, säger Hans-Gunnar.

Efter att ha lyssnat och diskuterat med olika kunder och erfarna personer i vårt nätverk, har vi tagit beslutet att nu även erbjuda rekryteringstjänster. Vi har kunskapen och erfarenheten kring vilka kompetenser och erfarenheter framgångsrika inköps och logistikorganisationer behöver.  Vårt stora nätverk inom området är en ytterligare faktor för ännu effektivare stöd för våra uppdragsgivare, säger Hans-Gunnar.

För att ytterligare stärka upp vår kompetens inom området har vi knutit en mycket erfaren medarbetare till oss. Psykolog, med 25 års erfarenhet inom Executive Search och Management Audit, som arbetat både i södra Sverige och i Stockholmregionen med många börsföretag, privata och offentliga företag, och inom offentlig sektor.

Med dessa erfarenheter och kunskaper är vi övertygade om att vi kan bidra till en ännu positivare utveckling för företagens inköp och logistikorganisationer.

Vi föreslår att ni låter oss ta hand om ert rekryteringsarbete inom inköp och logistik.

För frågor och ytterligare information kontakta:

Hans-Gunnar Gustavsson

hg@hagust.com

Phone: +46704931149

Skype: +46855922163

www.hagust.com

• chef
  • ledarskap
  • personal
  • logistik
  • inköp
  • offentlig sektor

Hagust AB
Vi hjälper företag och offentlig verksamhet att utveckla sina inköps och logistikorganisationer. Vi erbjuder rekryteringstjänster, ledningsstöd och konsulter inom inköp och logistik.

Hans-Gunnar Gustavsson

Presskontakt VD Strategisk utveckling, ledningsstöd och rekrytering för offentlig sektor. +46704931149