Wagners nya satsning får stöd av förbund och sponsor Sigtunahöjden

Veronica Wagner har bestämt sig för en ny satsning mot den internationella toppen. Nu är det OS 2012 som gäller som det långsiktiga målet.

Stöd i denna satsning har Veronica i dagsläget inte längre av SOK. Istället är det hennes mångåriga sponsor Sigtunahöjden Hotell och Konferens som tillsammans med Gymnastikförbundet säkrar hennes fortsatta rehabilitering och den planerade träningen som hon ska påbörja i vår i Eskilstuna.

- För någon vecka sedan fick jag beskedet från SOK att jag inte längre ingår i deras topp- och talangprogram och att jag måste visa internationella resultat innan jag kan bli aktuell för SOK. För att detta ska vara möjligt är det viktigt att jag först kan fullfölja min medicinska rehabilitering och därefter gå in i full träning för att sedan kunna börja tävla både nationellt och internationellt. Det var naturligtvis inget roligt besked att få och utan det stöd som jag nu istället får från Mats Liljefors och Sigtunahöjden och förbundet hade en ny storsatsning inte varit möjlig, säger Veronica. Jag är mycket tacksam för detta!

Veronicas sponsor Sigtunahöjden Hotell och Konferens har en klar kina-profil på den vackra anläggningen i Sigtuna. Detta var också ett tungt vägande skäl till att man redan 2005 blev Wagners huvudsponsor inför satsningen på OS i Beijing. Nästa OS går i London 2012 men Mats Liljefors, ägare till och VD för Sigtunahöjden, berättar varför man fortsätter sin satsning på Veronica i en kort videointervju.