Wagner vann Svenska Cupen i Höganäs

I sin andra tävling efter återkomsten blev det en ny seger för Wagner, som tog hem vinsten i Svenska Cupen i Höganäs med fina 53,2 poäng (trots två fall i bom). Bomserien satt perfekt idag, liksom två fina hopp och ett bra fristående.

På andra plats med nytt personbästa (52,8) kom eskisltunagymnasten Ida Gustafsson, som blir senior 2010. Ida Gustafsson är, liksom klubbkamraten Ida Jonsson, ett av Eskilstunas stora framtidslöften.
Tredje plats tog uppsalagymnasten Lina Sjöberg med 49,2 poäng.

Förbundskaptenen Staffan Söderberg: - Särskilt roligt är att vi också ser så många unga gymnaster starkt på gång! Det gäller inte bara Ida Gustafssons fina poäng i Svenska Cupen. I dagens juniortävling tog Eskilstuna Jonna Adlerteg en storstilad seger, och två unga gymnaster har idag klarat kvalgränsen för en eventuell uttagning till juniorlandslaget: Stockholm Top-gymnasten Victoria Genberg och Leksands Lovisa van Deetjen. Lovande!

Fullständiga resultat på arrangörens hemsida: http://www3.idrottonline.se/templates/PageWide.aspx?id=438888

Intervju med Veronica Wagner efter tävlingen i Helsingborgs Dagblad: