Unga talanger möter nordens bästa gymnaster  i NM i Rytmisk Gymnastik 3-4 mars i Halmstad Arena

Unga talanger möter nordens bästa gymnaster i NM i Rytmisk Gymnastik 3-4 mars i Halmstad Arena

10 unga gymnaster kämpar om att bli "nästa Therese Larsson" - Sveriges internationella stjärna som slutade 2011. De får visa färg under kommande NM i Rytmisk Gymnastik i Halmstad.

Till de svenska favoriterna hör bland andra seniorerna Isabella Losvik från Halmstad RG, Anastassia "Nastja" Johansson, numera Stråssa GF i Lindesberg (där hon går på Sveriges enda idrottsgymnasium med inriktning på rytmisk gymnastik.) Tävlar gör också de två systrarna från Örnsköldsvik, Jennifer och Cassandra Pettersson,  och Petra Lindgren, Uppsalaflickorna.
I juniorklassen tävlar: Josefine Olsson, Landskrona Kvinnliga GF, Hannah Carlsson och Olivia Craciun, Halmstad RG, Alma Ljungkvist, GF Energo (Göteborg) och Matilda Elg-Appelros, Nevis RG (Staffanstorp).

Tävlingarna går i Halmstad Arena och startar lördag 3 mars 09.30 med juniorernas mångkamp. Seniorerna tävlar också under lördagen kl.15.30-18.45.

Gymnasterna möter lag från Norge, Finland och Danmark.

Tävlingarna streamas live - se resurslänk

Ytterligare information: Kristina Göthberg, 073-3976900
Bild: Isabella Losvik, Halmstad RG, fotograf: Dániel Pálhegyi