Trupplagen i söndagens SM-final i Halmstad Arena klara:

Lite av ett tronskifte i dagens SM-kval för damlagen i truppgymnastik. Höganäs GF vann kvaltävlingarna före Örebro GF KIF lag 1 och Brommagymnasterna lag 1. De två första lagen har dominerat juniorsidan och har nu klivit in som seniorer och tog för sig direkt. Svårighetsgraden är hög överlag och lagen mycket duktiga så det blir en verkligt spännande final i morgon söndag 15 maj i Sveriges absolut största gymnastikdisciplin med över 19.000 aktiva tävlingsgymnaster!

Till Winners final 2 (14.30 - 17.00 i Halmstad Arena):

Damklassen: Höganäs GF, Örebro GF KIF, Brommagymnasterna (som kom trea SM 2010)
Mixedklassen: GF Energo, Örebro GF KIF, GF Uppsalaflickorna (Energos mixedlag vann SM 2010)
Herrklassen: Brommagymnasterna, KFUM lag A, KFUM lag 1 (samtliga från Stockholm - Brommagymnasterna vann SM 2010).

Morgondagens finaler - där alla startar från noll - är också kval till kommande NM i Norge i november 2011. (Två lag från respektive klass. )

Samtliga resultat från dagens kvaltävlingar i damklassen: