Tre svenskor tävlar i VM i Rytmisk Gymnastik 3 - 6 oktober

På måndag den 3 oktober startar VM i Rytmisk Gymnastik i Baku, Azerbadjan. Tre svenskor tävlar: Therese Larsson, 16 år från Örnsköldsviks GK (svensk mästarinna både 2004 och 2005), Amanda Gunnesson och Katja Rublevskaja, båda 18 år från Energo i Göteborg. 150 gymnaster från 44 länder deltar. Direktlänk till resultat och startlistor finns på www.fig-gymnastics.com. Tävlingarna pågår till den 10 oktober och Eurosport sänder med Bodil Björklund som kommentator, den 5 och 6 okt kl 19 - 20, 7 okt 11- 12.30, 19 - 20, 8 okt 11 - 13 samt 16 - 17 och slutligen den 9 okt 19.30 - 20.30 Mer information om de tre tävlande följer nedan, liksom information om programmet . Svenskornas tävlingsstart är redan första dagen, då med kvaltävlingar i rep och band. De tävlar sedan i ett redskap per dag t o m den 6 oktober. Störst förhoppningar från svensk sida knyts till Therese Larsson. Mer information: Kristina Göthberg, ordf för tekniska kommittén för Rytmisk Gymnastik, 0733-97 69 00 Läs mer » http://www2.gymnastik.se/t2.asp?p=84088&x=1&a=183581