Therese Larsson från Örnsköldsvik tävlar i EM i Rytmisk Gymnastik i Moskva

Therese Larsson, svensk mästare i Rytmisk Gymnastik, (f -89) tävlar på lördag 11 juni i EM, som i år går i Moskva. Det är hennes första EM. Therese deltar, liksom Veronica Wagner i sommar-OS 2004, i första hand för att skaffa sig erfarenheter från en stor internationell tävling och för att bli etablerad på den internationella arenan. Therese, som är en talangfull RG-gymnast, siktar (med stöd från hemmaklubben Örnsköldsviks GK) på att ta sig till OS 2008. I juni vann Therese SM på 58,25 poäng (Rep 14,67, Boll 15,37, Käglor 14,40 och Band 13,82.) Therese startar i grupp C. I denna grupp återfinns enskilda gymnaster vars land inte representeras av lag, och gymnaster som liksom Therese saknar högre ranking. Sveriges representeras också med en domare; Ludmila Ahlin. Länk till UEG:s hemsida med resultatrapportering: http://www.ueg-gymnastics.com/set.php?id=events Mer information: Christina Almskoug, Gymnastikförbundets idrottschef, 070-531 62 49