Sofia Redman och Hanna Rydén till VM-final i synkron trampolin

Sofia Redman och Hanna Rydén till VM-final i synkron trampolin

Under andra tävlingsdagen på VM i trampolin i Baku var det dags för kvaltävling i synkron trampolin. Det svenska paret Sofia Redman och Hanna Rydén gjorde en mycket bra insats där de satte personligt rekord och tog sig till VM-final.

Hanna och Sofia inledde mycket bra i första serien som de genomförde både stilrent och synkront, vilket gav dem poängen 39.85. De fortsatte på den inslagna vägen i den andra serien, som belönades med 44.1. Det innebär en total poäng om 83.95, vilket är personligt rekord för paret och gav dem även en biljett in i lördagens VM-final.

-Det är en helt underbar känsla och en dröm som gått i uppfyllelse, säger Sofia Redman med en glädjetår i ögat.

I morgon lördag fortsätter tävlingarna med Jonas Nordfors i semifinal med start klockan 12.00 svensk tid. Synkronfinalen går på eftermiddagen och börjar klockan 15.25