SM-kval till söndagens Winners Final - trupplagen slåss också om EM-platser

Både Brommagymnasternas herr- och damlag tog sig till söndagens Winners Final i truppgymnastik. Klara för final är även följande lag:
Herrklassen: Kämpinge GF och KFUM från Stockholm.
Mixedlagen: Örebro GF KIF. GF Energo (Göteborg) och GK Split (Ystad).
Damlagen utöver Brommagymnasternas lag: GF Ling (Helsingborg) samt Stockholm Top Gymnastics. Finaltävlingarna går söndag 23 maj kl 14.30 - 17 och sänds i webb-TV på gymnastik.se.

Tävlingarna gäller först och främst SM-medaljerna men även äran att få representera Sverige i kommande Teamgym2010, första officiella EM-tävlingarna i truppgymnastik som går i Baltiska Hallen i Malmö den 21 - 23 oktober i höst. De två första lagen i varje klass har möjlighet att blir Sveriges representanter - något alla har i bakhuvudet när de marscherar in vid eftermiddagens defilering.