SM i Rytmisk Gymnastik - SM i Trampolin/DMT i Fyrishov, Uppsala 5 - 6 maj

SM i Rytmisk Gymnastik - SM i Trampolin/DMT i Fyrishov, Uppsala 5 - 6 maj

SM i Rytmisk Gymnastik och Trampolin/DMT går i år i Fyrishov i Uppsala 5 - 6 maj. Tävlingstider:

Lördag 5 maj: 09.00-12.50 RG-trupp (USM, JSM, SM) i B-hallen 14.15-18.15 RG-SM individuellt och SM i trampolin (dam och herr) i A-hallen

Söndag 6 maj: 11.15-12.00 Grenfinaler JSM- och SM-trupp i RG i A-hallen 13.00-14.30 Grenfinaler individuellt RG och trampolin i A-hallen 14.30-15.30 Tävling DMT i A-hallen.

Rytmisk Gymnastik (SM individuellt): Sveriges bästa RG-gymnast Therese Larsson har avslutat sin aktiva karriär efter en obruten segersvit med åtta SM-guld. Nu blir det en kamp om vem som ska överta SM-tronen. Med stor sannolikhet kommer det att stå mellan regerande NM-mästarinnan Anastassia ”Nastja” Johansson, Stråssa GF, och någon av de duktiga örnsköldsviksgymnasterna, systrarna Jennifer och Cassandra Pettersson. Men även hemmafavoriterna från Uppsala,  Petra och Emmy Lindgren,  är med i medaljfajten, liksom Halmstads Isabella Losvik.

Trampolin/DMT: I herrarnas trampolin kommer det troligen att bli en tät kamp mellan Oscar Smith från TK Levo i Lidköping och Upplands Väsby GKs Jonas Nordfors (som blev 24 och 25 på EM i S:t: Petersburg tidigare i april.) I damernas trampolin troligen en riktigt hård kamp mellan Hedda Brorsson och Lina Sjöberg från hemmaföreningen Uppsala GK, Tove Larsson (TK Levo), och UVGK´s Madeleine Stjernberg.

Mer information:
Kristina Göthberg 0733-976900 (Rytmisk Gymnastik)

Louise Nordenberg 0705-244883 (Trampolin/DMT)