Sigtunahöjden Hotell och Konferens sponsrar Veronica Wagner

Veronica Wagner har fått sin första personliga sponsor. Kina är den gemensamma nämnaren. Till och med den 31 oktober 2008 bygger Sigtunahöjden upp Veronica Wagner-fonden. Dit går tio kronor per helpensionsgäst och övernattning. Tanken är att skapa extra resurser för träning och träningsexpertis som möjliggör ytterligare deltagande i viktiga internationella tävlingar. Allt för att stödja Veronica i sitt mål: OS i Peking 2008. - Kina är sedan länge ett tema för oss på Sigtunahöjden Hotell och Konferens, säger Mats Liljefors (VD och ägare), som inviger en ny kinainspirerad del i anläggningen den 25 september. Självklart med Veronica närvarande. Fler anknytningar finns. Staden Sigtuna, där hotellet ligger, har en systerstad som byggs utanför Shanghai för trettiotusen invånare. Staden, Luodian Town, är ritad av den svenske arkitekten Leif Åberg. Åberg sitter i Sigtunahöjdens styrelse. Och givetvis finns ett 'Sigtunahöjden' i staden. Motprestationen från Wagners sida är att bära företagets logotype i vissa sammanhang och vara tillgänglig för Sigtunahöjdens marknadsföringsaktiviteter i avtalad omfattning. Hotellets gäster kommer också att få lära känna Veronica närmare. Veronica är självklart glad åt sponsoravtalet och säger att hon känner sig mycket bekväm med sin sponsor: - Ett mysigt hotell och trevliga personer som jag verkligen gillar! Mer information: Mats Liljefors, Sigtunahöjden, 070-373 28 66, Malin Eggertz Forsmark, ordf Gymnastikförbundet, 070-663 17 17, Lars Tigerberg, Generalsekr Gymnastikförbundet, 070-531 40 44 För medias användning finns bilder att ladda ned på en kinaklädd Veronica Wagner på http://world.picdatabase.com/gallery/view/show.php?id=22293&search=