Patrik Hagelin Månadens Gymnast i maj - höstens VM är målet!

18-årige Patrik Hagelin från Göteborg, Månadens Gymnast i maj, är vår mest lovande mångkampare. Han var snubblande nära att kvala till EM redan i år och håller inte bara det svenska juniorrekordet och JNM-titeln – han är också den som i år gjort det bästa svenska mångkampsresultatet. Målet är glasklart: ge EM-gymnasterna och seniorerna Slånvall och Boström en match vid kommande SM, och kvalificera sig för VM i artistisk gymnastik i höst. Via länken ovan kommer du till vår nedladdningsbara kalender med mer fakta om Patrik, massor av bilder och en kort film med Patrik i full sving på barren. Väl värd att titta på! Vänliga hälsningar Birgitta Rittner, Gymnastikförbundet 0708-350456 248 000 medlemmar i 1300 föreningar över hela landet www.gymnastik.se