NM i trampolin 22 september, 24 svenska trampolingymnaster tävlar, flera medaljchanser

Lördag 22 september avgörs Nordiska Mästerskapen i trampolin för seniorer, juniorer och ungdomar. Tävlingarna går av stapeln i Vilundahallen i Upplands Väsby. Under förmiddagen avgörs kvaltävlingarna och finalerna, med de åtta bästa gymnasterna i respektive klass, startar 15.45. Sverige deltar med totalt 24 gymnaster och störst medaljchanser har följande gymnaster: - Tobias Engelbrektsson, 22 år från Lidköping, i NM: Tobias är regerande svensk mästare och har två NM-brons sedan tidigare - Jonas Nordfors, 14 år från Upplands Väsby, i JNM: tidigare 2:a på UNM som just nu förbereder sig inför ungdoms-VM i Kanada i november där han anser ha god chanser att nå finalen - Rasmus Engelbrektsson, 14 år från Lidköping, i JNM: ungdomsvärldsmästare i synkron trampolin 2005 (11-12-åringar); regerande svensk juniormästare som just nu förbereder sig inför ungdoms-VM i Kanada i november där han anser ha god chanser att nå finalen - Frida Elfström, 13 år från Motala, i JNM - Josef Baudtler, 13 år från Lidköping, i UNM: ungdomsvärldsmästare i synkron trampolin 2005 (11-12-åringar) 248 000 medlemmar i 1300 föreningar www.gymnastik.se