Nastja och Jennifer tävlar i EM i rytmisk gymnastik i Wien 31 maj - 1 juni 2013

Nastja och Jennifer tävlar i EM i rytmisk gymnastik i Wien 31 maj - 1 juni 2013

EM i  'världens vackraste idrott',  rytmisk gymnastik (RG), startar  i Wien den 31 maj. Sverige representeras av sina två bästa gymnaster: Anastassia 'Nastja' Johansson och Jennifer Pettersson. De är så jämna att de för två helger sedan fick dela SM-guldet 2013.

Tävlingsstart för båda  fredag 31 maj kl 14.00 - 16.30 med fortsättning lördag 1 juni kl 16.45 - 19.15.  Finaler den 2 juni.

Anastassia ”Nastja” Johansson är född 1995 i Narva, Estland. Hon kom till Sverige 2004,  där hon tidigare tränat och tävlat för stockholmsklubben SOL- flickorna. Idag studerar och tränar hon på RG-gymnasiet i Lindesberg tillsammans med sin tränare Aksana Lodhi.

Jennifer Pettersson är född 1993 och bor i Örnsköldsvik där hon tränar med Tatiana Milchakova. Jennifer  har  ingått i landslaget i många år och tränat tillsammans med den tidigare RG-stjärnan Therese Larsson. Hon har också representerat Sverige vid fleralet NM, EM och VM. Under NM 2012 tog hon brons i mångkampen och ett guld i grenfinalerna.

Kontakt och mer information:

På plats i Wien: Anna Blid, 0722-359527, anna.blid@gymnastik.se

På hemmaplan: Kristina Göthberg, 073-3976900, kristina.gothberg@fyraochpartners.se