Mycket bra insatser av Björn och Jimmi på VM

Både Jimmi Boström och Björn Slånvall har gjort en fantastiskt fin insats vid dagens tävlingar vid VM i Gymnastik i Melboourne idag, säger Gymnastikförbundets ordförande Malin Eggertz Forsmark. Jimmi Boström placerade sig på 26:e plats och Björn Slånvall på 29:e, trots att bpda hade var sin miss i en gren (Boström i bygel och Slånvall i sitt avhopp på räck). Boström står nu som andra reserv inför mångkampsfinalen, dit de 24 bästa är direktkvalificerade, och Slånvall hanmnade precis utanför denna "reservlista". Senast Sverige hade en gymnast i mångkampsfinal på VM var under Johan Jonassons dagar som aktiv. Boströms poäng gren för gren: Fri 8.537, By 7.675, Ri 8.375, Ho 8.812, Ba 8.412, Rä 8.375, Tot 50.186 Slånvalls poäng gren för gren: Fri 8.287, By 8.287, Ri 8.550, Ho 8.400, Ba 8.112, Rä 7.975, Tot 49.611 Klicka här för att komma till direktlänk till samtliga resultat under VM. http://www.fig-gymnastics.com/cache/compo/12106-116-10001.html 03.00 i natt är det Veronica Wagners tur att gå upp i kvalificeringstävlingen. Vi håller tummarna.