Malin Eggertz Forsmark invald i Europeiska Gymnastikförbundets (UEG) högsta organ

Gymnastikförbundets ordförande, Malin Eggertz Forsmark, valdes lördag den 10 september 2005 in i UEG:s exekutivkommitte (Europeiska Gymnastikförbundets högsta beslutande organ) - som enda kvinna och därtill den första kvinnan på mycket lång tid. Därmed har Sverige fått en prestigefylld post i ett av gymnastikens viktigaste internationella organ. Valet ägde rum under UEG:s kongress i Birmingham. CV följer nedan. Eggertz Forsmark nås på tel 070-663 17 17. För bild kontakta Birgitta Rittner, 0708-350 456. Kort CV Malin Eggertz Forsmark. Vice ordförande i Gymnastikförbundets förbundsstyrelse sedan 2002, ledamot sedan 2000. Ordförande Gymnastikförbundet från och med 6 juni 2004. UEG:s exekutivkommitté fr o m 10 sept 2005. F 1964. Bor i Enskede i Stockholm, gift med två barn. Egen företagare med inriktning på organisationsutveckling och marknadsföring. Beteendevetare, Sthlms Universitet. Egna gymnastmeriter: SM och NM-guld för Gymnosflickorna i truppgymnastik. Tränare för Sofiaflickornas juniorelit och barngruppsledare. . Professionell karriär: Sponsring och marknadsföring för Olympialaget och SOK. Ansvarig för kontakten med NOC i Stockholms OS-kampanj. Organisationsutvecklingsfrågor på RF. Sekreterare på IOK i Lausanne. Ledamot i SISU-riks valberedning. Näringslivsutveckling med idrotten som motor för Falu Kommun.