Månadens gymnast i april - Jonas Nordfors, ung trampolintalang med OS-drömmar

Nu presenterar vi ännu en Månadens Gymnast. I april 2007 är det 14-åriga Jonas Nordfors från Upplands Väsby Gymnastikklubb, en av våra största talanger i gymnastikdisciplinen trampolin. Trampolin, en perfekt blandning mellan atletism och estetik, är gymnastikens nyaste OS-gren (debut i Sydney 2000), och självklart siktar Jonas på att en dag komma till OS. Redan i helgen är det dock tävlingsdags, då hela Sverigeeliten samlas i Vilundahallen i Upplands Väsby för årets första deltävling i Svenska Cupen. Lär känna Jonas och hans idrott lite mer - klicka på länken med mer information om gymnasten och hans idrott, ett bildspel, en kort filmsnutt och givetvis en nedladdningsbar almanacka för april! 248.000 medlemmar i 1.300 föreningar över hela landet www.gymnastik.se