Internationella framgångar för Eskilstunas Idor - silver i Barr till Ida Gustafsson

Eskilstunas juniorgymnaster Ida Gustafsson (f 94) och Ida Jonsson (f 93) fortsätter klättra uppåt. Vid den internationella och högt meriterande inbjudningstävlingen Top Gym i Charle-Roi tog Ida G silver i Barr (poäng 13,5)och Ida J blev fyra i både Bom (13,65) och Fristående (13,1).

- Extra roligt var att både USA:s och Rumäniens tränare kommenterade 'När blev Sverige så här bra? Välkomna till den internationella toppen'! säger tränaren Helena Andersson, som också konstaterar att det var första gången på kanske tio år som en svensk juniorgymnast i Kvinnlig Artistisk Gymnastik placerat sig på medaljplats i en internationell tävling.

Vid Top Gym tävlade USA, Rumänien, Grekland, Slovakien, Holland, Belgien och Tyskland med sina bästa juniorer. Totalt deltog 27 talangfulla gymnaster, alla speciellt inbjudna.

De två Eskilstunatränarna Helena och Sebastian Melander får ett ett vasst gäng på träningsmattan i vår. Då ansluter även Veronica Wagner, som vill träna i Eskilstuna för att få ny inspiration inför egen comeback på den internationella arenan.

Mer information: Helena Andersson, tel 070-7215361, förbundskapten Staffan Söderberg, 070-531 62 86