Information om VM i Artistisk Gymnastik i Danmark!

Information om VM i Artistisk Gymnastik i Danmark! Vänliga hälsningar, Birgitta Rittner, Gymnastikförbundet (0708-350456) På söndag 8 oktober reser Veronica Wagner till Århus och förträningen inför VM-starten. Sverige representeras av ett dam- och ett herrlag. Veronicas primära målsättning är att försöka ta sig till mångkampsfinalen. Herrarnas kvaltävlingar startar söndag 15 oktober kl 16.30 och för Veronica och de svenska damerna drar kvaltävlingarna igång måndag 16 oktober kl 9.00. Mångkampsfinalerna går sedan 19 – 20 oktober (herrarna 15.30 – 18.30 samt damfinalerna kl 19.30 – 22.00). Eurosport sänder, liksom dansk television. SVT bevakar Veronica Wagners kvaltävlingar på måndagen. I damernas lag ingår förutom Veronica också Josefine Backe och Stephanie Pizzignacco, alla Stockholm Top Gymnastics, Maria Majtorp och Emma Lindevall från Västerås Gymnastikförening samt Malin Hvetlander, Nikegymnasterna (Linköping). I herrarnas lag tävlar Jimmi Boström (regerande svensk mästare) och George Foo, Älvsbygymnasterna, Björn Slånvall och Måns Stenberg, Brommagymnasterna, Patrik Hagelin, Göteborgs Turn, Elof Tehler, KFUM Stockholm. Som vanligt kan förbundskaptenerna lämna mer detaljerade informationer: Staffan Söderberg, 070-531 62 86 (damernas förbundskapten) och Stefan Angvall, 0735-43 45 67 (herrarnas förbundskapten)