Hopprepsutmaningen går in på sista varvet - skolor i Örebro, Norrtäljer och Täby leder i spurten - dagens notering drygt 31 miljoner!

Pressinformation från Gymnastikförbundet/Birgitta Rittner/0708-350456 Fredagens sista tio-i-topp-lista inför den stora finalen om vem som hoppat flest hoppreps-hopp i årets utmaningstävling ser ut som följer. Kl 24.00 söndag den 22 oktober är det stopp för alla registreringar och då utses formellt slutsegrarna i klasserna Skola respektive Förening. Segrarna får mer hoppinspiration i form av en heldag för skolan/föreningen. Dagsnoteringen, drygt 31 miljoner hopp, betyder ett genomsnitt av ungefär 200 000 hopp fördelat på de drygt 150 deltagarna i årets rekordhoppning! Skolor (kl 15.15 fredag den 19 oktober): Karlslundsskolan i Örebro Länna Skola, B-lag, Bergshamra Fredrika Bremerskolan, Uppsala Slottsparksskolan i Täby Carl Johansskolan i Karlsborg Centralskolan i Tierp Knutby Skola, Knutby Sandaredsskolan, Sandared Nylandsskolan, Nyland Asmundtorp Skola, Asmundtorp Föreningar Kämpinge Gymnastikförening, Höllviken Olandsskolans skol-IF i Alunda Västerviks hopprepsförening Flugan (DGFB Flugan) Viking Gymmix, Insjön Östra Torps GIF/Gymnastik Örebro Gymnastikförening/KIF GF Kalmarflickorna Näsets Hopprep, Höllviken AGF Gymnastikförening, Örebro Mer detaljer om årets Hopprepsbarometer kan lämnas av projektledaren Lena Lindahl, tel 070-765 67 90