Final i SM i gymnastik – tar Wagner revansch?

I morgon söndag 15 maj avslutas SM i Gymnastik i Helsingborg. Det är i princip utsålt och nog blir det rafflande under Winners Final som startar kl 10.00 i morgon. Finalen i kvinnlig artistisk gymnastik blir Veronica Wagners chans till revansch på klubbkamraten Emma Sunebäck som samlade flest poäng vid fredagens kval- och grenfinaler. Som framgått av tidigare pressinformation missade en lite spänd Veronica i barr och bom – nu är hon i gengäld både av med premiärnervositeten efter åtta månaders ofrivilligt tävlingsuppehåll, och garanterat revanschlysten. Dessutom har hon fått bevis för att den skadade foten höll för påfrestningarna. Vem som än vinner finaltävlingen i morgon – där alla startar från noll poäng – blir det en gymnast från Årets förening: Stockholm Top Gymnastics. Även den tredje finalisten kommer nämligen från denna klubb. Hon heter Josefin Backe och har liksom sina klubbkamrater gemensam tränare; förbundskaptenen Staffan Söderberg. I herrarnas final dominerar Älvsby IF. De tre finalisterna är Jimmi Boström, George Foo (Älvsby IF) och Micke Gauffin från Hammarbygymnasterna. Till Winners final i damernas truppgymnastik gick också Stockholm Top Gymnastics, tillsammans med GK Motus Salto från Malmö, Halmstad Frigymnaster och GF Ling (också de från Skåne). Det blir en spektakulär final med fantastiska luftvolter och hopp! Finaltävlingarna går i Idrottens hus i Helsingborg och startar kl 10.00. Fullständigt tävlingsschema och startlistor läggs ut på www.gymnastik.se/press under kvällen.