EM i Manlig Artistisk Gymnastik startar i morgon torsdag 8 maj i Lausanne, Schweiz. Sverige tävlar kl 10.00

EM i Manlig Artistisk Gymnastik går i år i Lausanne, Schweiz och startar i morgon 8 maj. I det svenska seniorlaget ingår Brommagymnasten Björn Slånvall (Sveriges enda gymnastikproffs i tyska Koblentz) som så oturligt skadade sig vid senaste EM, men nu kämpat sig tillbaka till revanschlyften toppform). Samma otur hade Älvsbyns Jimmi Boström – även han tillbaka i fin form och lika revanschsugen. I laget ingår även Älvsbygymnasten George Foo, Patrik Hagelin från Göteborgs Turn och Elof Tehler från KFUM Stockholm. De svenska herrarna tävlar i morgon torsdag 8 maj kl 10.00. Vi lämnar löpande resultatrapporter på www.gymnastik.se – se även EM:s hemsida http://www.gymlausanne2008.ch/index_de.php Laguppställningen inför morgondagen är Hopp: Hagelin, Boström, Tehler Barr: Slånvall, Boström, Foo Räck: Slånvall, Hagelin, Tehler Fristående: Slånvall, Boström, Hagelin Bygel: Slånvall, Boström, Foo Ringar: Slånvall, Hagelin, Foo ’ Mer information: förbundskapten Stefan Agnvall, på plats i Lausanne 0735-434567 eller Hans Goldring, tävlingskonsulent Gymnastikförbundet, 070-531 62 03