Elina Grawin (till höger) Eskilstuna GF, världscupen i fristående.

Elina Grawin sexa i världscupsfinal i Doha

Idag har Elina Grawin tävlat sin första världscupsfinal i grenen fristående. Hon slutade på en strålande sjätte plats.

I sin första världscupsfinal körde Elina Grawin ett härligt fristående med fint artisteri. Liksom i kvalet hade hon en mycket hög utförandepoäng, dagens högsta. Trots en lite lägre svårighetsnivå än övriga i startfältet klättrade hon en placering från kvalet slutade hon på sjätte plats med poängen 12.233.

- Det känns jättekul att jag gick till min allra första världscupsfinal och att jag klättrade en placering från kvalet! Efter att jag ställde min dubbel pik blev jag lite nervös och snubblade till lite i mina rörelser men hittade tillbaka och kom in i friståendet igen. Det har varit roligt att få se alla seniorer här i Doha, säger Elina.

Vann finalen gjorde Sabrina Maneca-Voinea från Rumänien. Chiaki Hatakeda från Japan kom tvåa och bronset gick till Breanna Scott från Australien.

För mer info kontakta:

Förbundskapten Helena Andersson Melander, 0046 73 268 64 25