Årets Gymnastikledare finns i Landskrona, Årets Gymnastikförening i Örebro

Jenny Engdahl Pettersson, Landskrona kvinnliga gymnastikförening, har utsetts till Årets gymnastikledare 2011. Årets gymnastikförening 2011 är Örebro Gymnastikförening KIF. Med hederstiteln följer ett stipendium på 10 tkr (Årets gymnastikledare) respektive 15 tkr (Årets gymnastikförening). Jenny Engdahl Pettersson får sin utmärkelse vid SM i Rytmisk gymnastik i Uppsala den 5 maj. Stipendiet till Årets gymnastikförening utdelas vid Gymnastikförbundets Förbundsmöte i Solna den 12 maj.

Jenny Engdahl Pettersson är 52 år och har varit engagerad för sin förening sedan 70-talet, först som aktiv, därefter som ledare och förbundsdomare, och beskrivs som en verklig eldsjäl – ’hon är vår förenings hjärna, hjärta och lungor’… som till och med syr dräkter till sina gymnaster. En uppskattad mentor och tränare som också lett klubben till nya tävlingsframgångar och även arbetat målmedvetet och framgångrikt  för föreningens rekrytering av nya gymnaster, och för att slussa tidigare gymnaster vidare in i rollen som ledare!

Årets gymnastikförening 2011, Örebro GF KIF, har låtit tala om sig på många sätt under de senaste åren med många tävlingsframgångar. Bakom detta ligger ett mycket målmedvetet arbete med tydliga utvecklingsplaner och en genomtänkt värdegrund som binder samman bredd och elit och som också prioriterar ledarutveckling och ledarutbildning. Föreningen har en god gemenskap över ledargränserna. Barngymnastiken är basen i föreningens verksamhet, spetsen är truppgymnastik med många stora framgångar under de senaste åren. Lägerverksamhet, uppvisningar och en stor öppenhet inför nyheter är också kännetecken för den ambitiösa, framgångsrika föreningen som erbjuder barn- och familjegymnastik, cheerleading, freerunning/parkour, truppgymnastik med tävlingsinriktning och gruppträning för vuxna!