Årets gymnastikledare finns i Klippan: Johan Ekenberg

Gymnastikförbundet utser årligen Årets Ledare. Vid kommande SM i Gymnastik i Halmstad delas utmärkelsen och tiotusen kronor ut till en verklig eldsjäl och dynamo i Klippans gymnastikkrets: Johan Ekenberg. Han kom som en 'vanlig förälder' till klubben och är nu engagerad i det mesta - tränare, ledare, projektledare och initiativtagare till en trampolinhall. En verklig eldsjäl och inspiratör - en ideell ledare från topp till tå!

Utmärkelsen delas ut varje år efter en nominering från medlemsföreningarna. Klippans gymnastikkrets har mycket vältaligt berättat om hur Johan Ekenbergs resa gått från den dag då han kom som medföljande förälder till hur han tagit initiativ som i stort och smått utvecklat föreningens verksamhet. Han har gått kurs efter kurs och är idag även trampolininstruktör, trampolindomare och även kassör i föreningen. Det allra största projektet - en ny trampolinhall -ligger han också bakom.

Just detta - engagerade,  välutbildade ideella ledare och goda lokaler är grundläggande förutsättningar för gymnastiken.Johan Ekenberg är på alla vis värd sin hedersamma utmärkelse som Årets Ledare!