Årets första gymnastiktips…

Förbundskapten Staffan Söderberg och Veronica drog igång säsongen 2006 igår (de har dock tränat även under mellandagarna) då landslagslägret i kvinnlig artistisk gymnastik startade. Veronica mår fint, är tränings- och tävlingssugen och känner inte av ’foten’, säger Staffan. Lägret pågår i morgon onsdag mellan 9 och 17 och på torsdag mellan 9 och 13. Staffan Söderberg har telefon 070-531 62 86. Birgitta Rittner, Gymnastikförbundet, 0708-350456 Med på lägret är både senior- och juniordamerna (lista nedan). Ett tips inför framtiden kan vara Claudia Hansen, f -93, som även hon tränar och tävlar för Stockholm Top Gymnastics (Wagners hemmaklubb där Staffan Söderberg också är tränare). Deltagare i landslagslägret, seniorer: Veronica Wagner, STG (Stockholm Top Gymnastics) Emma Sunebäck, STG Josefine Backe, STG Madeleine Bohlin, Uppsala Gymnastikförening Sara Jacobsson, Uppsala ”” Sofia Sjögren, Västerås GF Emma Lindevall, Västerås Maria Majtorp, Västerås Malin Hvetlander, Nikegymnasterna (Linköping) Juniorer: Maria Edner, STG Claudia hansen, STG Josefin Sjögren, STG Natalie Kovacs, Uppsala GF Rebecca Jansson, Uppsala GF Linn Nilsson, Höganäs Kajsa Kärnman, Göteborgs Turn Birgitta Rittner Informations&marknadschef Gymnastikförbundet, Idrottens Hus, 114 73 Stockholm 0708-350 456, 08-699 64 81 250 000 medlemmar i 1400 föreningar över hela landet Besök oss på www.gymnastik.se!