21 plats i VM - en dundercomeback för Veronica Wagner

Wagner avancerade tre placeringar och kom på 21 plats i VM-finalen. -Hon har gjort en dundercomeback. Vi såg VM som ett steg på vägen mot full form --det är bara hennes tredje tävling sedan återkomsten. Ännu har hon inte uppnått vad hon ska och kan i form av träningslängor. Nu ska vi hem och träna in nya svårigheter inför EM, säger Helena Andersson, sedan i våras Wagners tränare i Eskilstuna tillsammans med Sebastian Melander, som också är en av de två förbundskaptenerna för kvinnlig artistisk gymnastik.

Seniorergymnasterna  förbundskapten Staffan Söderberg instämmer: - Veronica har kört en fantastisk tävling och egentligen bara gjort en enda miss under hela VM, avhoppet i barr. Att bara ta sig till VM var en prestation, att ta sig till 24-final ännu större prestation och att nu dessutom klättra ett par positioner, så tidigt i hennes återkomst till tävlingsarenan - det är enormt starkt!

Veronicas poäng blev 52.450. Tävlingen vanns av USA-gymnasten Bridget Sloan (57,825) före landsmaninnan Rebecca Bross (57.775) och bronset gick till Japan, 57,175 till Koko Tsurumi.

Mer information: förbundskaptenen Staffan Söderberg, 0708-555 299