17 juni: Jonna Adlerteg visar OS-form med nytt personbästa i barr i Düsseldorf

17 juni: Jonna Adlerteg visar OS-form med nytt personbästa i barr i Düsseldorf

Jonna Adlerteg  tävlade i helgen  (16 - 17 juni) i tyska mästerskapen i Düsseldorf. Jonna ställde upp i bom och barr och satte nytt personbästa i barr - 14,65 - vilket även gav henne en andraplacering i grenen totalt. - Jonna följer sin utveckling fram till OS helt enligt plan, och det ser bra ut, säger tränaren Sebastian Melander. Hon tävlar på nytt om tre veckor i Bukarest, då i samtliga fyra grenar . Bukarest blir hennes sista tävling före avresan till OS i London (dit hon reser den 21 juli).

Tyska mästerskapen var samtidigt OS-kval för de tyska gymnasterna. Jonnas poäng i barr står sig mycket bra i konkurrensen. Hon slog även EM-grenmedaljören Kim Biu.

I bom tappade tyvärr Jonna två av sina bonuskombinationer och ostadighet i serien gav slutpoängen 13.10.
- Trots det känner jag att jag gjorde en bättre serie på bommen nu än i förra helgens tävling Challenger Cup i Ghent, säger Jonna Adlerteg. - Det är skönt att  känna att jag är i form både i barr och på bom.

Nu väntar träning hemma i Eskilstuna även i hopp och fristående,  inför kommande tävling i Bukarest.. Där deltar flera av Europas bästa gymnaster.

Mer information: Sebastian Melander, +46702461468
Ulf Andersson. sportchef Gymnastikförbundet, +46725356487