Stort intresse för svensk gymdesign i Asien, Afrika och Mellanöstern

Stort intresse för svensk gymdesign i Asien, Afrika och Mellanöstern

Skandinavisk design är inte bara populärt inom möbler och mode. Svenska gymutrustnings leverantören Gymleco har haft en enorm ökning av intresse och inköp från Asiatiska, Afrikanska och Mellanösterns länder under det gångna året och de tror att utvecklingen kommer fortsätta under nästa år.

Gymlecos VD Monica Sotkasiira berättar om expansionen:
“Det är extremt kul att vi fått så mycket internationell spridning under året. I Norden och i vissa delar av Europa så är vi redan etablerade men på den Asiatiska och Afrikanska marknaden samt i Mellanöstern så är vi helt nya. Där är det viktigt att vi redan från start lyckas förmedla vad Gymleco står för och det har vi verkligen lyckats med i år. Ju fler nöjda kunder vi får desto mer kan vi växa”.

Danska träningsprofilen Klaus Myren Riis på Binous1 Gym i Dubai

Bland länderna som beställt eller gjort förfrågningar så finns Japan, Singapore, Kina, Guinea-Bissau, Saudiarabien, Förenade Arabemiraten och Algeriet. Ett flertal har också blivit återförsäljare av Gymlecos träningsutrustning för att kunna sälja till flera gym i sina och närliggande länder.

“Det våra kunder tycker särskiljer oss från andra leverantörer är att vi har ett skandinaviskt tänk i vår design. Den är kompakt, simpel och stilren. Utan onödiga detaljer som kan gå sönder och försvinna. Bara kvalitetsmaterial som gör vår utrustning både snygg och hållbar. När de väl börjar använda våra maskiner så blir det också tydligt hur pass ergonomiska de är och hur vi skapar maskinerna så att användaren verkligen kan ta ut sig på övningen.”

Gymleco på Brickhouse Gym i Singapore

Gymleco kommer fortsätta sin internationella expansion nästa år och har siktet på fler länder i både Asien, Afrika och Mellanöstern.

“Så fort vi får upp momentum i ett område är det lätt för våra återförsäljare att sälja utrustningen, i Mellanöstern har vi t.ex fått en enormt bra spridning. Detta beror på att våra återförsäljare har en stor kunskap och genuint intresse för hälsa och träning och att våra produkter är så bra att de i praktiken säljer sig själva.”