Gymleco firar 30 år med en exklusiv videointervju

Gymleco firar 30 år med en exklusiv videointervju

Gymleco grundades år 1994 och firar under maj månad 2024 sitt 30 års jubileum. I en videointervju på YouTube så djupdyker teamet bakom Gymleco i vad som ledde till att företaget grundades, vart resan tagit dem och hur de ser på framtiden.

"Jag förstod att min affärsidé bakom Gymleco var framgångsrik kanske 10 år efter jag grundade företaget, runt 2005. På 90-talet var inte styrketräning en så populär träningsform, men efter 2005 började det skrivas rapporter om hälsofördelarna med att träna styrka. " säger Kari Jernvall, Grundare av Gymleco, i intervjun.

"Jag skulle säga att den största skillnaden är hur vi bedriver företaget. När jag började så var Gymleco mindre och vi hade färre anställda, så då gjorde vi fler arbetsuppgifter per person. Nu behöver vi smala av arbetet och specificera rollerna mer i och med att det är så mycket mer arbete. Men det jag gillar är att produkterna är desamma som i början och att vi fortfarande går i samma riktining med produktutvecklingen." berättar Oscar Stahl, Logistikchef på Gymleco.

Se hela intervjun med Kari Jernvall, Grundare, Oscar Stahl, Logistikchef, Monica Sotkasiira, VD, Linda Sotkasiira, Marknadschef och Samir Troudi, Gymleco Ambassadör: