Byggt hemmagym i garaget: ''därför tycker jag att Gymlecos maskiner är perfekta för det här ändamålet'', säger Ashkan Aghili

Blogginlägg -

Ashkan Aghili började med 13 kvm i garaget där han har hantlar, kryssdrag, ställning med bänk och flera mindre tillbehör. Efter mindre än ett år har han nu byggt ut sitt garagegym till mer än dubbla storleken och lagt till tre benmaskiner från Gymleco.

Hur kommer det sig att du byggde ut ditt hemmagym?

"Jag har alltid haft en dröm om att ha ett eget gym. Inte kommersiellt men ett hemmagym. Jag vill kunna spela min egen musik och träna i bar överkropp. Alla har inte möjlighet att göra detta men i och med att jag har den ytan så ville jag förverkliga den drömmen.

Vi gör en hel del innehåll för min YouTube och Instagram och jag vill kunna göra saker utan att vara i vägen för andra. Inte för att någon någonsin sagt något men jag vill känna den friheten att kunna rigga upp kameror åt alla håll. Det känns nice att ostört, både för sig själv och inte störa några andra, kunna göra videos på övningar." berättar Ashkan om hans utbyggda gym.

Vad kommer dina följare få se från ditt garagegym?

"Jag ska försöka sända mina pass live. Rigga en kamera, inte röra den, och sen får man följa hela passet. Sen ska jag också producera korta klipp på övningstips. Tre snabba benövningar eller olika varianter på övningarna o.s.v."

Varför valde du de här tre benmaskinerna?

"Benpress och hacklift är väldigt essentiella maskiner/övningar för att bygga ben. Varför jag valde just de här maskinerna är för att de är så slimmade. Jag har ju inte så mycket plats. En traditionell benpress tar nästan dubbel så stor plats. Därför tycker jag att Gymlecos maskiner är perfekta för det här ändamålet. Det är samma maskiner fast med mycket mer slimmade lösningar. Vilket var en perfect match för mitt projekt. Sedan är som sagt de grundläggande benövningarna: benspark, knäböj av olika varianter, benpress, hacklift, samt utfallsgång osv. Nu har jag benspark, lårcurl, böjställning och hantlar. Jag har ett komplett gym för att utföra mina benpass."

Se mer från Ashkans hemmagym på hans YouTube och hans Instagram.