New Modality Support lanserar hemsida

New Modality Support lanserar hemsida

I maj berättade vi om det nya initiativet New Modality Support (NMS), samarbetet mellan Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet, Sahlgrenska Universitetssjukhuset och GU Ventures, som nyligen etablerades i syfte att stödja den kommersiella utvecklingen av forskningsprojekt inom de nationella läkemedelsinitiativen OligoNova och CCRM Nordic. Nu kan vi stolt meddela att NMS lanserar hemsida!

Gå till hemsidan genom att klicka HÄR

Följ New Modality Support på den nya Linkedin-sidan HÄR

Syftet med NMS är att underlätta vidareutveckling och kommersialisering av enskilda forskningsprojekt inom de nationella läkemedelsinitiativen OligoNova och CCRM Nordic. Genom att koppla deltagande parters erfarenheter och resurser med ny sektorspecifik kompetens kan värdeskapande tjänster utvecklas och förverkligas snabbare. NMS blir dessutom en plattform som främjar nätverksbyggande och synliggör inte bara forskningen utan även kommersialiseringsarbetet inom terapeutiska oligonukleotid- och ATMP-området. Därigenom ökar möjligheterna för projekten och bolagen att locka till sig investeringar och partnerskap.

Etableringen av NMS på GoCo Health Innovation City i Mölndal stöds av såväl Västra Götalandsregionen (VGR) genom miljö- och regionutvecklingsnämnden som av Göteborgs universitet och GU Ventures. Det har möjliggjort att GU Ventures, holdingbolaget vid Göteborgs universitet och koordinator för NMS, kan arbeta strategiskt mot framgång i projektet.

Läs pressmeddelandet om NMS HÄR

Carl-Peter Mattsson