Cisco Webex Room Panorama tilldelas Red Dot: Best of the Best

Det senaste halvåret har vi på Gustafs samarbetat med Cisco och deras design-team för att ta fram ett nytt koncept till företagets flaggskepp inom digitala konferensmöten – Webex Room Panorama. Här i dagarna stod det klart att den nya, uppdaterade designen har tilldelats den prestigefyllda utmärkelsen Red Dot: Best of the Best, inom kategorin för produktdesign.

Vi fick uppdraget av Cisco att ta fram en vägg som kunde anpassas efter den tekniska installationen som produkten kräver. Väggen döljer det ljud- och bildsystemet som utgör hela konferenssystemet, samtidigt som det är en del av produktdesignen.

Ciscos fokus på den mänskliga interaktionen utgjorde kraven för att producera en lågmäld vägg som ändå, på ett naturligt sätt, smälter in bra i de flesta exklusiva styrelserum. Väggen är tillverkad av våra träpaneler med ett vitpigmenterat ek-fanér där hörnen har rundats för att på ett naturligt sätt bygga ihop med en bakomvarande vägg.

Vi på Gustafs är oerhört stolta över att ha varit delaktiga i den här produkten och dess utveckling och vill samtidigt gratulera Cisco till den här utmärkelsen!