Svenska CP-föreningen uppmärksammar World CP Day 2016

När det på onsdag, den 5 oktober, är World CP Day 2016 uppmärksammar Svenska CP-föreningen den i sociala medier.
  - Vi vet att alla människor har ett unikt värde och en alldeles egen potential. Vår fråga till våra medlemmar och alla andra där ute är ”vilken är din?”, säger Svenska CP-föreningens ordförande Therese Siverbo.

I samband med firandet kommer flera kända profiler att medverka med korta videohälsningar, som blandas med videohälsningar från flera av Svenska CP-föreningens medlemmar. Allt under rubriken ”What's your potential”. Särskilt fokus läggs på Facebook och Instagram. Hashtags för dagen är #MinPotential och #MyPotential.

Förra året firades World CP day på Radisson Blu Royal Park i Solna. Talare var artisten och författaren Jonas Gardell, Lena Helgesson, som skrivit boken CP-barnet, boxningsinstruktören Erik Nyström, Svenska CP-föreningens vice ordförande Emelie Flederman och bloggerskan Natalie Chanise Ahlgren. Artisten Viktor Johansson uppträdde. Alla medverkande blev hedersmedlemmar i föreningen.

Eventet på Facebook

World CP Days hemsida